woensdag 13 februari 2019

OMS BROODBELEG HUMUS PAPRIKA

Als je begint met de OMS leefstijl is het even uitzoeken wat lekker en gezond is als beleg. Ik ben een paar jaar geleden begonnen met "bonenpapjes" en dan met bonen uit pot. Inmiddels kook ik ze zelf en vries ze in, in die potjes. Een keukenmachine is heel handig om erbij te hebben. 

Heel af en toe eet ik brood, dit vind ik vooral lekker op rijstwafels, volkoren crackers, met wortelen, komkommer, paprika. 

NODIG:

  1. een potje kikkererwten
  2. dessertlepel tahini (of amandelpasta, notenpasta of bio pindakaas)
  3. sap van een halve citroen
  4. een gele paprika in stukken gesneden (andere kleur kan ook natuurlijk maar dit kleurt leuk bij de kerrie ;)
  5. 2 grote augurken in stukken gesneden
  6. desertlepel extra vierge olijfolie of lijnzaadolie
  7. kerriepoeder naar smaak, ik doe er ongeveer een dessertlepel in
  8. kurkuma naar smaak, ik doe er ongeveer een theelepel in
  9. zwarte peper naar smaak, ik maal er een snufje overheen
  10. citroengras naar smaak, kan hoeft niet, ik doe er een theelepel bij
  11. laos naar smaak, kan hoeft ook ook niet, ik doe er een halve theelepel doorheen
  12. kruiden die je zelf wilt lekker vindt, vrijheid blijheid :)
Alles in de keukenmachine, een lepel water erbij of meer naar smaak. Klaar! Je kunt dit ook maken met andere peulvruchten, ik vind het ook lekker met witte bonen.

Meer over OMS